O PROJEKCIE


Głównym celem projektu było szybkie dostarczenie makiet które umożliwiałyby przetestowanie założeń biznesowych oraz sposobu wyszukiwania placówek bankowych.

BRIEF


Użytkownik potrzebował odnaleźć placówkę bankową, oddział lub bankomat. Najczęściej szukał punktów najbliżej swojej aktualnej lokalizacji, ale także według ulicy lub miasta. Musiał mieć do dyspozycji mapę z wynikami oraz niezbędnymi informacjami, takimi jak: dostępność bankomatu 24h, bankomat wewnętrzny, bankomat zewnętrzny, dostęp dla osób niepełnosprawnych, miejsca parkingowe oraz obsługa indywidualna.

Po wyborze danego punktu wyświetlało się więcej szczegółowych informacji, takich jak: godziny otwarcia, pełny adres, numery telefonu, możliwość zarezerwowania spotkania oraz funkcja 'Pokaż drogę’, zintegrowana z Google.

NARZĘDZIA I PROCES


  • Low-Fidelity Wireframes
  • High-Fidelity Wireframes
  • Prototyping
  • Testing

LOW-FIDELITY WIREFRAMES


Na samym początku rozpoczęłam pracę od szybkich szkiców kilku widoków. Pozwoliło mi to zastanowić się nad tym, jak narzędzie powinno funkcjonować, a także szybko zweryfikować pierwsze pomysły.

Wybrane papierowe prototypy przedstawiam poniżej.

Widok po uruchomieniu
Widok po określeniu miejsca
Widok przy rozwinięciu dodatkowych funkcji
Dodatkowe informacje po wybraniu konkretnego miejsca.

HI-FIDELITY WIREFRAMES I PROTOTYPING


Następnie przełożyłam papierowy prototyp na wersję cyfrową. Wybrane widoki przedstawiam poniżej.

TESTING

Większość założeń była poprawna. W scenariuszu testowym użytkownicy mieli wyszukać placówkę na ulicy Dietla w Krakowie. Osoby na wywiadzie prawidłowo wyszukiwały podane miasto wraz z ulicą. Niezrozumiałe dla użytkowników było znak graficzny oznaczający więcej funkcji wysuwany przy wyszukiwaniu. W dalszym ciągu badania umieszczone informacje przy szczegółach były czytelne.